Longarm Quilting service "graag wil ik samen met u, uw mooie quilttop tot een machinaal door mij gequilte quilt maken. Voor alle vragen kunt u mij een mailtje {marpie49@gmail.com} sturen"

zaterdag 23 maart 2019

Van een trouwjurk naar.......

....een Quilt!
Translation to be found right on this page!
Als je bij de kapper zit vertel je de nodige verhalen, ook ik natuurlijk.
Bij Bianca, mijn kapster vertelde ik het verhaal van "de quilt van Sjoerd".
Dit is de trouwjurk van haar vriend zijn moeder. 
Van welk jaar, zou ik na moeten vragen, maar dacht toch minstens 40 jaar geleden.
Nu hing deze jurk maar en werd er niks mee gedaan.
 Ze moest hem even overhalen met dit idee, maar hij is ook heel blij met het eindresultaat.
Bianca was weg van de hexagonnen van "deze quilt". Aan alleen de bruidsjurk had ik niet genoeg dus werd er kleding van Bianca, vriend, hun dochter, hun zoon en haar moeder erbij gedaan.
Van alles spijkeroverhemd, Tshirt's, joggingpak, gebreide trui ........ en nog wat meer!
embleempje van joggingpak jasje
De trouwjurk was scheef van draad gesneden wat in hield dat ik haar moest verstevigen tegen de rek, dat is ook met vele andere stoffen het geval.
Kleine hexagonnetjes op een grote, was mijn eerste blokje.
                                    De tule van de trouwjurk was zo aangetast door de tijd dat je 
                                       die zo stuk trok, daar kon ik helaas niks meer mee.
De oranje blommetjes, konden wel weer gebruikt worden.
Zo leuk om te doen, veel werk maar dat geeft op zo'n moment totaal niet.
De witte stof is van de trouwjurk.
Gele stofje van een shirtje van dochterlief. 
Zo leuk,
 toen ik dit blok liet zien wisten ze zelf niet meer uit welke kledingstukken de stofjes kwamen.
Het zonnetje was het enige dat nog uit een shirtje te halen was.
Allemaal verschillende stukjes stof, met verschillende hexagonen als resultaat.
Van mezelf zit ook een klein stukje stof erin........ namelijk deze groene.
Had niks anders meer wat erbij paste.
De lichte stof met groen erin is ook gekocht, zo ook de achterkant.
Alleen de groene stippel is wat saai, plus ze was niet breed genoeg.
De baan met de grote driehoeken ertussen maakt hem net wat leuker.
Morgen deel 2 (laatste deel) van deze quilt.
Fijne dag verder

3 opmerkingen:

  1. Wat leuk gedaan en wat een werk om al die stoffen uit te zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig! Ik vroeg me al af of je boos op me bent, maar nu......weet ik wel beter! Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gaaf Mar. Ik ben nog altijd blij met mijn quilt. Slaap er nu onder

    BeantwoordenVerwijderen