Longarm Quilting service "graag wil ik samen met u, uw mooie quilttop tot een machinaal door mij gequilte quilt maken. Voor alle vragen kunt u mij een mailtje {marpie49@gmail.com} sturen"

zaterdag 1 april 2017

Te lang......

....geleden is het. Dat mijn laatste blog is gemaakt.

Translation to be found right on this page!
Een quilt maken die eigenlijk al te laat is.
Je begint met een paar (op maat gesneden door Birdblocks {link}) stroken van 2½ inch.
Per twee aan elkaar naaien. 
Gebruik de longarm om de stroken overzichtelijk op te hangen.
Meteen de eerste blokken snijden.
Zo leuk, je haalt er twee uit één strook.
Alles snijden, dit is de helft van het aantal blokken.
Na het uitleggen kan het naaien beginnen, heerlijk als de puntjes zo goed kloppen.
Waar zo'n tafel van een longarm al niet goed voor is.
Dit is de linkerkant van de quilt.
De rechterkant van de quit.
Het quilten kan beginnen.
Hier {link} haalde ik mijn idee vandaan.
Het word al wat, nog zeker ¾ te gaan.
 Quilten klaar, het is tijd voor de afwerkbies.
Deze doe ik altijd met de machine aan de voorkant vastzetten en met de hand aan de achterkant.
Ooit een keertje helemaal met de naaimachine gedaan maar dat doe ik niet meer, tenzij het op verzoek gevraagd word. Met de hand aan de achterkant vastzetten vind ik persoonlijk vele malen mooier.
De afwerkbies zit er bijna op. 
Gauw bij Zuslief langs, kan ze haar nog zien met daglicht.
Het is woensdagavond en ze moet ook nog gewassen worden.
Na bij Zuslief geweest te zijn het laatste stuk van de afwerkbies gedaan.
Met 8 colourrcatch doekjes was ze om 22:10 gewassen en even in de droger geweest.
Met rood moet je altijd opassen, het ging helemaal goed.
Vrijdag moet ze droog zijn want dan word ze weggegeven.
Donderdagavond 19:15 uur naar buiten toe om de foto's te nemen.
In de effenbaan valt het quiltwerk mooi op.
Het is een grote quilt 160 x 230 cm.
Voor de achterkant doet dit stofje van IKEA het nog steeds erg goed.
Het quiltwerk aan de voorkant.
Zo'n quilt ophouden is vermoeiend,
we moesten vaak even stoppen omdat er weer een auto langs kwam.
De quilt is klaar en ze vond haar erg mooi.
Zelfde patroon {link} heel ander effect.
Quilt is ook op bestelling te maken. {alle kleuren mogelijk}
Stuur mij een mailtje voor nadere informatie.
Fijne dag verder
Sorry, voor de vele foto's.

3 opmerkingen:

  1. Beautiful!! I love it - great finish!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is weer een plaatje Marga!! Zoals je het schrijft, lijkt het alsof je het zo maar even allemaal voor elkaar hebt. Maar je werkt ontzettend georganiseerd en overzichtelijk, dat scheelt enorm. Ik vind hem echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen