Longarm Quilting service "graag wil ik samen met u, uw mooie quilttop tot een machinaal door mij gequilte quilt maken. Voor alle vragen kunt u mij een mailtje {marpie49@gmail.com} sturen"

zondag 18 juni 2017

Sjoerd zijn ..........

.....herinnerings quilt.

Translation to be found right on this page!
Van wat kledingstukken een quilt maken.
Het ligt eraan wat je krijgt voordat je kan beslissen hoe of wat het wordt.
Beginnen met rondjes, aardig wat rondjes.
Vast zetten met de naaimachine, alle aan en afhecht draden naar achteren steken en afwerken.
Het quiltwerk kan beginnen.
Hoe dat eruit zou gaan zien of hoe ik hem zou quilten wist ik al.
Om de rondjes heen zodat deze echt eruit zouden springen.
Een soort van sierrand {naar een idee van Judi Madsen}
In deze rand zijn naam {zie eerste foto van dit blog}
Rechte lijnen erbij, daardoor komt het andere patroon beter tot zijn recht.
Een extra baan gemaakt voor de achterkant.
Hier is de quilt gewassen, niet in de droger geweest.
Vulling is 80/20 katoen/wol en heerlijk soepel.
Wat erg leuk is dat je verhalen krijgt te horen als je hem geeft.
Dat Sjoerd dit altijd het als "Al ziend oog" t-shirt noemde.
Zijn moeder was heel erg blij met deze quilt.
Dank je wel, Dorinda dat ik deze speciale quilt voor je mocht maken.
Mocht u ook een herinneringsquilt (bruiloft/ huisverlaters {oude kinderkleding van hem/haar} / jubileum/ geboorte etc. willen laten maken.
Samen in overleg maken we er iets moois van.
Stuur mij een email.
Fijne dag verder

3 opmerkingen: