Longarm Quilting service "graag wil ik samen met u, uw mooie quilttop tot een machinaal door mij gequilte quilt maken. Voor alle vragen kunt u mij een mailtje {marpie49@gmail.com} sturen"

maandag 11 september 2017

Beetje moe maar.......

....zeer voldaan.

Translation to be found right on this page!

Waarschuwing......veel foto's.

Precies zoals ik al zei in het stukje hier {link}.
Het was een te gekke dag, hele leuke gesprekken gevoerd.
Allemaal zulke leuke lieve dames gesproken en gezien.
Zeer zeker voor herhaling vatbaar.
De draadvanger {link van the Sewing Chick} die ik toch zelf gemaakt heb.
Achteraf gezien beter door ZusLief kunnen laten doen, ging niet geheel zoals het moest bij mij.
Niet erg hoor, want de draadjes kunnen er evengoed in.
Van tevoren veschilende sterren zakjes klaargemaakt, ze voorzien van de sterpunten en het in elkaar zetten kon dan tijdens de demonstratie.
Was niet geheel nodig, heb er maar twee van gebruikt.
Had echt een Wonky Star week.
Het begon maandag 4 september al met een Wonky Star blokje, voor "blokje van de week" bij de
Dutch MQG {link}.
De grote Wonky Star blokken waarvan ik dacht dat die quilt nog wel af kwam voor zondag 10 september.
Dat is niet gelukt, het quilten van Joke der Camelot 
neemt meer tijd in beslag dan ik gedacht had.
Is niet erg want het is heel leuk om te doen, je ziet de quilt tot "leven" komen.
De grote Wonky Star blokken quilt komt daarna wel.
de Camelot van Joke
Zat in een klein hokje op de ATT {link} maar het was heel gezellig.
Deze drie heb ik gemaakt en 1½ grote.
Zelfs het kleinste stukje kan gebruikt worden, een dame gaf de opmerking dat ze zulke stukjes weggooide.
Zo zonde hé?
Had genoeg voorraad voor de grote blokken, de witte en gekleurde vierkanten zijn 5 inch.
Nu zes blokken klaar voor deze quilt, ben op de helft moeten er 12 worden.
Eigenlijk staan alle aanwijzingen betreffende tekeningen {link} hoe deze quilt {link} tot 
stand komt, op mijn oude blog.
Hier {link} vind je de orginele tutorial over hoe de "Wonky Star" te maken is.
Je kan natuurlijk altijd je eigen maat kiezen/maken.
Natuurlijk op de foto met "de" quilt.
klik op de foto en ze word groter.
Het was een hele eer om met drie quilts 
{aangeduid met een blauw/witte rand eromheen} op de tentoonstelling te hangen.
Een rare gewaarwording als iemand jouw quilt aan het fotograferen is, maar wel weer heel leuk.
Iedereen hartstikke bedankt voor de gezellige dag en een te gekke tentoonstelling.
Fijne dag verder

1 opmerking:

  1. Ja, ik heb je quilt ook bewonderd in Alkmaar!! Je hebt dat doorquilten helemaal in de vingers, echt geweldig. Die Camelot wordt ook prachtig en jij blijft plezier houden in al die wonkysterretjes!
    Lieve groet van mij!

    BeantwoordenVerwijderen