Longarm Quilting service "graag wil ik samen met u, uw mooie quilttop tot een machinaal door mij gequilte quilt maken. Voor alle vragen kunt u mij een mailtje {marpie49@gmail.com} sturen"

dinsdag 17 oktober 2017

The Camelot van........

.......Joke in het blauw.

Translation to be found right on this page!

Deze mooie quilt mocht ik quilten op mijn BerninaQ24
klick en de foto word veel groter.
Wees gewaarschuwd want het zijn veel foto's.
klick en de foto word veel groter.
Met gebruik van tegenlicht is het quiltwerk beter te zien maar, maakt de foto's wat donkerder.
Deze is gewoon van boven gefotografeerd,
de volgende foto, zelfde blok maar dan met tegenlicht.
Het patroon van deze quilt komt uit de quiltmania.
klick en de foto word veel groter.
Joke wou haar graag zoveel mogelijk hetzelfde doorgequilt hebben als het orginele model.
Raster in de rand, geen probleem
klick en de foto word veel groter.
Het orgineel is met de hand door gequilt.
Met de hand kan je makkelijk van richting veranderen zonder dat je dat aan de voor of achtekant ziet.
Met een longarm of gewone naaimachine wil je zo min mogelijk aan/afhechten.
Soms kan dat en soms ook niet.
klick en de foto word veel groter.
Ik probeer in de blokken zoveel mogelijk met de longarm een aaneen volgende lijn te krijgen.
klick en de foto word veel groter.
Het was daarom best wel een gepuzzel om de blokken met zo min mogelijk aan/af hecht punten  
 te quilten.
klick en de foto word veel groter.
Joke moest er iets langer op wachten voordat ze klaar was.
De Quiltergilde tentoonstelling kwam er ook tussen.
Gelukkig vond ze dat niet erg.
De tusenrand gequilt zoals het orgineel.
Heel klein driehoekmalletje maken en het sterretje tekenen.
Het blauwe quiltgaren past zo goed bij het blauw dat het bijna niet opvalt.
klick en de foto word veel groter.
Al zeg ik het zelf ze is heel mooi geworden.
Maar ja ik ben dan ook een beetje bevooroordeeld, ze is blauw en dan ben ik al gauw verliefd.
klick en de foto word veel groter.
Heb het haar gevraagd of ze haar nog terug wou hebben, omdat het wat langer geduurd had.
Joke heeft ook een hele mooie achterkantstof uit gezocht.
klick en de foto word veel groter.
Ze kwam haar dezelfde avond nog halen, toen ik haar had laten weten dat ze klaar was.
Ze is er heel erg blij mee.
In januari 2017 is ze ermee begonnen, nu eind september 2017 ligt ze klaar op haar bed.
Dank je wel Joke, voor het vertrouwen in mij om deze mooie top te mogen quilten.
Fijne dag verder
klick en de foto word veel groter.
Quilttop van Joke N.
Maten: 230 cm x 230 cm
Vulling: 80/20 katoen/wol
Garen: King Tut van Superior Threads

5 opmerkingen:

  1. Marga, wat heb jij een prachtig quilt(vak)werk afgeleverd.
    Het is een bijzonder mooi geheel geworden.
    Hoed af, applaus!
    Groetjes,

    Jeanneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gratuliere.
    Der Quilt sieht super aus.
    Liebe Grüße Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig mooi gequilt, Marga. Maar ook de quilt is schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig quiltwerk. Doe je ook opdrachten aannemen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor het compliment Margreet, ja ik werk ook in opdracht. Mocht je vragen hebben stel ze gerust. Fijne kerstdag verder. Met vriendelijke groeten,Marga

      Verwijderen