Longarm Quilting service "graag wil ik samen met u, uw mooie quilttop tot een machinaal door mij gequilte quilt maken. Voor alle vragen kunt u mij een mailtje {marpie49@gmail.com} sturen"

maandag 2 januari 2017

Een nieuw.......

....begin van een heel nieuw jaar.

Translation to be found right on this page!

Als eerste voor iedereen een .....

Heel gezond, gezellig en creatief 2017 toegewenst

Het verhaal van de Rinse and Repeat Quilt.{deel1}
Op de foto boven, een fat quater bundel en wat losse fat quaters als toevoeging.
Begin februari 2016 {link} werden er via Instagram testers gevraagd.
Dat had ik nog nooit gedaan, het leek mij wel leuk.
Heb me aangemeld en ik mocht ook meedoen.
Wat moest ik maken, dit soort blokken als foto hierboven.
Halve Log Cabin blokken, op het patroon staat precies geschreven
 wat en hoeveel stroken je moest snijden.
Om het mezelf wat makkelijker te maken ga ik ketting naaien.
De blokken liggen klaar.
Zo moet het er ongeveer gaan uit zien.
Er zit in deze quilt veel "negatieve" ruimte, vertaling zou zijn "lege" ruimte.
Heel vaak is dat bij quilts een effen stof, hier is het quiltwerk heel goed op te zien.
Evengoed als je een garen neemt wat dezelfde kleur heeft als de stof.
De top is klaar het quilten kan beginnen.
Fijne dag verder

3 opmerkingen:

  1. Een gelukkig, gezond en creatief 2017 gewenst!
    En ze zijn prachtig en kleurrijk, deze blokken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wens je een heel gelukkig en gezond 2017 toe !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijk vrolijk werk! En lekker achter elkaar werken. Dat patroon vind ik nog steeds heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen