Longarm Quilting service "graag wil ik samen met u, uw mooie quilttop tot een machinaal door mij gequilte quilt maken. Voor alle vragen kunt u mij een mailtje {marpie49@gmail.com} sturen"

vrijdag 29 november 2019

Wat dingetjes van stof voor de ....

....... Singer Feather Weight.

Translation to be found right on this page!
Het is zo'n heerlijk machientje om mee te naaien.
Vooral patchwork, ze maken zo'n heerlijk geluidje, perfecte stiksteek, weinig ruimte in beslag op tafel en heel makkelijk te bedienen.
Het is een oud machientje en moet regelmatig geolied worden.
Een matje ter bescherming van je tafel voor eventueel een olie drupje (mij nog nooit gebeurt, maar het staat zo leuk) is natuurlijk nooit weg.
Gratis patroon hier naaimachine matje
Bovenste matje kan ook als beschermhoes over je machientje gedaan worden.
Dat is bij mij het geval, zo staat deze dame altijd klaar.
Ga ook bij Atelier de Quiltmuis (link) naar de Feather Weight bee.
Voor bescherming van de tafel willen ze daar ook heel graag dat je een "matje" {mag ook een handdoek oud of nieuw zijn} onder je machientje doet.
Zie hier mijn matje, deze hangt niet over de tafel zoals de eerste.
Eigenlijk moet ik bij het begin beginnen want de eerste dresden {link} maakte ik voor mijn klosje garen. Begin dit jaar was het patroontje nog gratis, heb via facebook gevraagd hoe het zit.
Vind haar zelf zo leuk met die kleine belletjes eraan.
Toen kwam Francis met de "bak-lap". {link}
Een lapje wat bij de hoeken sluit met een kleine drukker.
Je kan het gebruiken als klein bakje waar je spulletjes in doet tijdens het naaien.
Zo heb je een setje wat meegaat in de koffer van de Feather Weight.
Het zijn eigenlijk twee kleine quiltjes maar super makkelijk om te maken.

Het zijn allemaal dezelfde maat dresdens die gebruikt zijn.
De dresden van het matje.
Denk om meer een geheel te krijgen in dit setje dat ik een nieuwe bak-lap maak met een blauwe dresden erop.
Niet erg, gebruik ik deze bak-lap bij mijn andere FW.
Plus ze zijn zo leuk om te maken.
Mag nog een setje maken voor mijn viendin.
Waarom een gaatje in deze bak-lap?
Ze past daardoor beter op de machine in de koffer.
 De garenpin gaat door de inzetbak heen.
Een bijkomend voordeel van de bak-lap is dat ze ook mijn machientje beschermd tegen de inzetbak.
Deze rust namelijk op de bovenkant van het machientje, waardoor ze beschadigd raakt.
Zoals op deze foto te zien is word mijn machientje nu beschermd.
Zie op de foto het gat in de inzetbak voor mijn garenpin.
Als ik geen gaatje doe in de bak-lap, gaat het niet lukken dat de inzetbak nog makkelijk in de koffer past.
Er moet dan zo hard op de stof van de bak-lap gedrukt worden, die zal daardoor niet lang heel en mooi blijven.
Bak-lap maat = breed 31cm {12¼inch} klaar
hoogte bijna 22½cm {8¾inch} klaar
 midden gaatje = vanaf rechterzijkant 6½cm {bijna 2¾inch} 
vanaf onderkant 9½cm {bijna 3¾inch}
Maat onderlapje = hoogte 31cm {12¼inch} klaar
breedte 41½cm {16⅜inch} klaar
Je loopt even weg en Bilbo zit bovenop je werk.
Mocht je nog vragen hebben, laat het me weten.
Fijne dag verder

2 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben helemaal flieft op jouw mooie mat met jouw naam❤️❤️😍zo prachtig mooi❤️❤️❤️ Liefs San.😘

    BeantwoordenVerwijderen