Longarm Quilting service "graag wil ik samen met u, uw mooie quilttop tot een machinaal door mij gequilte quilt maken. Voor alle vragen kunt u mij een mailtje {marpie49@gmail.com} sturen"

dinsdag 8 februari 2022

Er was eens....

 .... een theepot!

translation to be found right on this page!

De theepot stond bij mijn schoonzus en die was er heel tevreden mee, alleen.........
Zonder muts bleef de thee erin niet echt warm.
Dus werd ik ingeschakeld, had lapjes genoeg en kon toch wel een theemuts maken?
Nog nooit gedaan, maar zo moeilijk kan het toch niet zijn?
Heb haar gemaakt van "disappearing nine patch" blokjes.
Je naait negen blokjes aan elkaar als een nine patch.
Die snij je 1 keer horizontaal en 1 x verticaal door.
Je hebt dan 4 blokjes.
Deze doe je een kwartslag draaien, zoals op de foto te zien is.
Zo zet je ze weer aan elkaar.
Heb een lap gemaakt waar twee keer de theemuts uit kon.
Dubbele fiberfill erin, houd de thee goed warm.
Alle blokjes, behalve de kleine vierkantjes van punt tot punt diagonaal doorgestikt.
Tja, als je buiten een foto neemt dan is het zeker dat één van de heren wel even op de foto wil.
Hoe ik de binnenkant precies heb afgewerkt weet ik niet meer, sorry.
De naad zit aan de binnenkant, denk dat ik die naad met een zigzagsteek heb afgewerkt.
De onderkant keurig met een afwerkbies.😉
In het echt is ze natuurlijk vele malen leuker.
De thee blijft nu echt heel lang warm.
Had proef gedraaid, om 20:00 uur gekookt water erin gedaan en de volgende ochtend om 8 uur was ze nog behoorlijk warm.
Schoonzus is er heel erg blij mee want heb de foto's in juli 2020 gemaakt en ze heeft nog niet om een nieuwe gevraagd.
Hele fijne dag verder.

1 opmerking: