Longarm Quilting service "graag wil ik samen met u, uw mooie quilttop tot een machinaal door mij gequilte quilt maken. Voor alle vragen kunt u mij een mailtje {marpie49@gmail.com} sturen"

dinsdag 21 januari 2020

Veel te lang geleden .....

....is mijn laatste blogje geweest.

Translation to be found right on this page!
December was een drukke maand.
Daarover in een ander blogje meer.
Nu mocht ik deze quilt van Lucie doen.
Veel werk wat kleuren wisselen betreft, al die felle kleurtjes.
Heerlijk om naar te kijken maar ik quilt graag zoveel mogelijk met een passende kleur.
Wat dan ook te zien is op de achterkant.
Bij Lucie komt ze aan de muur te hangen achter de bank, dan is zo'n achterkant niet erg.
Zou je de quilt willen gebruiken om eronder te kruipen,
hou er rekening mee of je het wil zien of niet.
Zou hier, een hele kleurrijke achterkant gebruikt worden, dan vallen de vele kleurtje maar ook het quiltwerk niet zo op.
Waarom de vele kleurtjes aan de achterkant?
Zoals bij de grijze stof wil je geen rode stippen zien aan de bovenkant van de spoeldraad.
Je probeert zo mooi mogelijk de stekenspanning te regelen zodat de bovendraad niet aan de onderkant te zien is en de spoeldraad niet aan de bovenkant. Dat lukt niet altijd, vandaar heel vaak {vooral bij lichte stoffen in de top en donker aan de onderkant, of andersom top donker, achterkant licht} bovendraad en spoeldraad dezelfde kleur.
Vind dat foto's totaal niet de quilt en het quiltwerk tot zijn recht doen komen, sorry daarvoor.
De laatste foto doe ik erbij omdat Lucie, Gandalf er zo mooi bij vond passen.
Ik ook maar ze liet de quilt toch niet hier achter.
Dank je wel Lucie dat ik haar mocht quilten.
Fijne dag verder

7 opmerkingen: